.

SAHABAT FOTO IKLAN:
.

.

Suhadi Sahari

Nama: yahya
Email: yafiz31@gmail.com
Website/ Blog: www.ustazyahya.com
Tajuk Iklan: peluang jadi ushawan berjaya
Teks Iklan: Anda boleh pergi kemboja sebagai pelancong biasa / sebagai pelabur / untuk mencari tapak perniagaan baru anda. Kenapa kita perlu melabur / berniaga di Negara Cambodia yang miskin?? Ya !! Negara Cambodia memang Negara yang miskin, itu tak dapat dinafikan.

Keadaan rakyat di Negara kemboja adalah amat dhaif sekali kehidupan mereka, kebanyakan mereka cari pagi makan pagi, cari petang makan petang saja, kemiskinan umat islam dinegara cambodia. TETAPI saya ingin bertanya kepada anda satu soalan:

Berapakah syarikat Syarikat telekomunikasi di Malaysia?? Maxis , celcom , DIGI , umobile , tuntalk , apa lagi? Agaknya 6/7 syarikat betulkan?? Sedangkan di Negara Malaysia penduduknya seramai 26 juta orang, 26 juta memang jumlah yang banyak, dan mereka kebanyakannya orang yang mampu untuk menggunakan nya.


Anda tahu tak berapa syarikat Syarikat telekomunikasi di Negara Cambodia? Kalau saya tak silap pada hari ini Syarikat telekomunikasi di Negara Cambodia mencacah hampir 20 syarikat. Sedangkan penduduknya seramai 11 juta orang, sedikitnya 11 juta berbanding dengan 26 juta, bukan saja sedikit bilangannya malah kebanyak mereka pula sangat miskin, habis kenapa Syarikat telekomunikasi berabut untuk kesana?? Bukan itu saja tiap-tiap Syarikat telekomunikasi itu akan mengadakan cabutan bertuah dalam setahun berapa kali dengan nilai yang berjuta-juta pula tu. Kenapa mereka sanggup buat bagitu?? Kerana mereka memang mendapat keuntungan yang sangat besar.

Dimana keuntungan nya?? Cuba anda bayangkan…. Satu minit kita call dimalaysia di caj 5 sen, ada yang 10 sen betulkan??

Di Cambodia pun satu minit kita call akan dicaj 5sen / 10sen juga. Jadi dimana keuntungan itu?

Keuntungan nya ialah: kita disini dicaj 5sen / 10sen itu dengan nilai RM Malaysia, tetapi dicambodia 5sen / 10sen dicaj dengan nilai USD, cuba anda fikir berapakah bezanya??

Ini hanya salah satu contoh yang saya sengaja beritahu kepada anda semua, banyak lagi contoh yang lain…

Kesimpulan nya: sekiranya kita ingin melabur / buka perniagaan di Cambodia memang banyak keuntungan nya, kerana……

1-) disana gaji pekerja amat murah.

2-) nilai yang kita kira ialah USD.

Melancong Bersama Keluarga Banyak faedahnya. Jadikan Aktiviti Ini Untuk Mengeratkan Lagi Silaturahim Antara Keluarga Dan Merehatkan Fikiran Yang Dipenuhi Dengan Bebanan Kerja, JOM !! bawa keluarga untuk makan angin..
PAKEJ cuti sekolah ini hanya RM800 saja.cepat booking..
Info selanjut: sila… http://adf.ly/6O2OD
---------------------------------------------------------------------
Visitor Ip: 180.74.12.76

0 Responses

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
.
WEBSITE IKLAN PERCUMA
.

BANNER SAHABAT